În 7 iunie am participat la sesiunea de comunicări ştiinţifice organizată de Casa Corpului Didactic Bihor, cu tema Lectura şi valenţele ei formative. Materialul prezentat s-a cristalizat în urma finalizării unui amplu proiect, care a cuprins activităţi diverse: cercuri de lectură, ateliere de creaţie şi o excelentă colaborare cu Biblioteca Judeţeană ,,Gheorghe Şincai” din Oradea. Am accentuat latura metodico-ştiinţifică, una dintre preocupările mele constante, dar am făcut dese incursiuni în propria experienţă, ce au dat concreteţe demersului didactic. Ar trebui să precizez că formarea personală îmi oferă competenţe metodico-teoretice asupra întregii arii a învăţământului secundar românesc, inferior şi superior. Elevii mei au vârste cuprinse între 10 şi 19 ani. Efectele în sens educativ sunt benefice, asigurând o deosebită continuitate în activitatea de formare a generaţiilor viitoare. De data aceasta i-am ales pe cei mai mici temerari care-şi iau zborul în aventura gimnazistă, pentru că la vârsta lor posibilităţile creatoare sunt nebănuite şi e păcat să nu fie activate şi modelate. Însă reflecţiile propuse, pe tema actului de lectură şi a jocului de creaţie şi interpretare, transgresează graniţele aparent trasate şi deschid calea spre o mai complexă abordare a problematicii. Sunt convinsă că cei care doresc să citească materialul meu – un text scris cu bucuria regăsirii spontaneităţii  ludice a copilăriei- vor avea parte de câteva minute de delectare. Poate fi accesat urmând link-ul de mai jos. Cartea în care va fi publicată comunicarea va apărea în cursul acestui an. Imagini din timpul sesiunii pot fi vizualizate pe blogul psih. drd. Alin Creţu.

LECTURA

