Dragi cititori, vă recomand un blog de înaltă ţinută intelectuală, scris cu atenţie şi pasiune pentru universul cunoaşterii, pentru ştiinţă, pentru întreaga lume ce ne înconjoară: Util de ştiut.

Autorul său, domnul Iosif Eilender, profesor de fizică, a fost, într-o lungă şi fertilă perioadă, directorul Colegiului Naţional ,,Mihai Eminescu” din Oradea, până la retragerea domniei sale la pensie. Cred că cei mai mulţi ani din experienţa mea didactică mi i-am petrecut în ,,Emi” (cum spun cunoscătorii şi iubitorii acestui prestigios aşezământ de educaţie şi cultură) sub manageriatul domnului Iosif Eilender.

De atunci  a început să se vorbească în mica noastră comunitate despre un autentic spirit eminescian. Tot de atunci mi-am început formarea doctorală, animată de acea frenezie a ideilor şi a dialogurilor spumoase despre tot şi toate purtate pe coridoarele colegiului.

Eu şi Emi datorăm enorm unor oameni care ne-au ajutat să devenim ceea ce suntem astăzi, şi nu doar în plan profesional: Iosif Eilender, Dumitru Chifiriuc, Petronela Moldovan, Judit Molnar. Au animat, au inspirat, au încurajat mulţi tineri profesori care vor continua – sunt convinsă – să ducă mai departe ceea ce au început ei. Cu seriozitate, realism, grijă pentru detalii şi valori autentice.

Cei ce mă cunosc ştiu că sunt de-o exigenţă uluitoare în alegerea spaţiilor virtuale preferate. De aceea, vă îndemn din tot sufletul să vă bucuraţi, la fel ca mine, de picăturile de fericire pe care vi le vor oferi, cu generozitate, articolele domnului Iosif Eilender. Sunt adevărate perle rare în acest ocean informaţional în care valoarea este adeseori sufocată de platitudine, impostură şi mediocritate.

Aceasta este alternativa proaspătă, autentică, respirabilă.

Don’t worry, be happy! 🙂

