Dragi prieteni cititori ai Firului cărții, vă doresc un An Nou fericit, cu bucurii depline, lecturi minunate, sănătate și oameni buni alături!

2016-1Acest blog există de mai bine de 5 ani datorită vouă, cititorilor săi, care-mi confirmați, fie și printr-o prezență discretă, dar constantă, că mesajele mele ajung acolo unde trebuie, la minte și la suflet. Mă cunoașteți bine deja și știți că prețuiesc calitatea, în defavoarea cantității. În acest spațiu virtual m-am bucurat, m-am confesat, m-am entuziasmat, uneori m-am revoltat ori am protestat, mereu în mijlocul grupului de prieteni de aici, care mi-a împărtășit pe deplin stările sufletești.

2016-2Orice început aduce cu sine speranțe, dorințe, dar și retrospectiva a ceea ce a fost până în acel moment. În anii precedenți parcă mi-a fost mai simplu să spun că am încheiat etape mai bune ori mai puțin bune, în care am câștigat sau am pierdut, m-am implicat cu pasiune și încredere, nu întotdeauna răsplătite pe măsură. Am adunat, am împărțit, am contabilizat fapte și întâmplări, le-am fixat pe destinele celor care mi-au străbătut viața la un moment dat.

În privința lui 2015, mi-e greu, dacă nu chiar imposibil să recurg la asemenea evaluări. Pentru că anul 2015 nu poate fi comparat cu nimic. E unic. N-am mai trăit niciodată experiențele prin care am trecut în ultimele 365 de zile. Și totuși, dacă m-aș încumeta la o asemenea provocare, poate că totul ar pătrunde într-o lumină mult mai clară.

Pentru că 2015 a fost, în viața mea, mai ales anul fetelor.

Pentru că 2015 a fost anul în care…

…am organizat o reuniune internațională a proiectului Comenius ,,Learn to Read and Read to Learn”, împreună cu inimoasa echipă de la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu” din Oradea, pe care am coordonat-o;

DSC_0062

…am participat la conferința finală a aceluiași proiect internațional, care a avut loc în Ankara, apoi am călătorit la Istanbul;

IMG_4851_resize

…mi-am reactivat pasiunea de animator cultural, organizând, în colaborare cu Direcția pentru Cultură Bihor, un moment artistic comemorativ pe scena Cetății din Oradea;

Repetiţii

…mi-am împlinit visul de a călători în Polonia (Varșovia, Cracovia), înfruntând temperaturi extrem de ridicate;

…m-am entuziasmat de excelentele reușite ale fiicei mele: promovarea cu un punctaj foarte mare a examenului de competențe în limba engleză Cambridge; promovarea, cu aceleași rezultate, a examenului ECDL; calificarea la etapa națională a Olimpiadei de Lingvistică; și, mai ales, datorită acestor performanțe, confirmarea a două locuri de studiu la Universitatea din Greenwich (la două specializări diferite din aria webdesign-ului) și a unuia la Universitatea din Southampton, începând din anul universitar 2016-2017;

…în fine, am debutat în volum cu Memorialistica detențiilor postbelice românești, o carte ce s-a bucurat de la bun început de o primire călduroasă la fiecare eveniment de lansare și prezentare: Oradea, Timișoara, București;

DSC_1168

…tocmai am aflat că volumul a fost preluat de firma KUBON & SAGNER din München, Germania…

Vă mulțumesc din suflet tuturor celor ce apreciați această carte, celor ce mi-ați fost alături la fiecare lansare, celor ce m-ați încurajat și mi-ați transmis mesaje frumoase de felicitare! Veți rămâne mereu în inima mea, pentru că, v-am mai spus, anul ce tocmai s-a încheiat nu poate fi comparat cu nimic de până acum din propria-mi viață.

Și, tot pentru că mă cunoașteți deja foarte bine, știți că-mi respect promisiunile făcute. Un gând și o promisiune pentru anul 2016? Desigur. O nouă carte. Lucrez serios la ea încă de la sfârșitul lui 2015. Va avea un conținut documentar la fel de incitant, cu revelații nebănuite. La timpul potrivit, când proiectul editorial va avea un contur clar, vă voi povesti toate amănuntele.

Dar, până atunci, să ne bucurăm de aceste ultime zile de vacanță și de sărbătoare, sperând ca 2016 să fie bun și generos, măcar cât a fost fratele lui ce tocmai s-a reunit, în corola timpului, cu alte rude ale sale de demult…